Hverdagsaktiviteter

Ude hver dag:

I Bøgespiren er børnene ude hver dag, når de får fri fra skole. Her kan de fordybe sig i boldspil, leg på bakken eller måske hulebyggeri i skoven. Der er også rig mulighed for at lege i sandkassen, køre på mooncar eller benytte legepladsen, gyngerne og parkourbanen.

Mad:

I løbet af eftermiddagen spiser børnene deres medbragte eftermiddagsmad og det er en hyggestund, hvor der er god tid til at spise.

Stilletid:

I Bøgespiren har vi stilletid fra 15.00 til 15.30, hvor børnene skal være stille. I stilletiden skal børnene fra 0. – 4. klasse være i klasselokaler sammen med en pædagog eller medhjælper. Vi opfordrer til at børnene læser i 15 minutter og lave træningsopgaver i matematik og engelsk. Stilletiden skal ses både som en håndsrækning med lektierne, men også som en tid på dagen, hvor der er helt ro omkring børnene. Det er stadig hjemmets ansvar, at lektierne er færdige til dagen efter.

I forhold til 0. klasse: Her er der højtlæsning i klassen, massage eller tegnetid.

Skærme:

Der er ingen skærme i Hovedbygningen, hverken om morgenen eller efter skoletid, men devices må bruges til at lave legeaftaler ud fra vores retningslinjer i Bøgespiren.

Busser:

Hvis børnene skal med bus, sender vi dem, så de kan være koncentreret i relationerne og fordybet i legen.

Sociale medier

Vi lægger en gang imellem billeder på Facebook, men bruger mest instagram. I Bøgespiren har vi valgt at lægge billeder op af leg og aktiviteter, hænder og fødder, men aldrig ansigter. Følg os på

Hverdagsaktiviteter

Tømmerlusen: Tømmerlusen er en skurvogn, som er Remida inspireret. Her laves alt fra dukker, telefoner til skydere af genbrugsmaterialer. I Tømmerlusen kan man lære at bruge en hammer, sav, pensel eller limpistoler. Hver klasse har cirka adgang til Tømmerlusen ca. en dag om ugen.

Mål: At lære at bruge værktøjer og se muligheder i forskellige materialer. At opleve at skabe noget ud af ‘ingenting’.

Hallen: Vi bruger hallen, hver gang den er ledig efter skoletid. Der kan være boldspil, redskaber, pigedage, strategó eller det der lige interesserer børnene i øjeblikket.

Mål: At udfordre kroppen motorisk, lære forskellige boldspil, lærer at vinde og tabe og træne sociale færdigheder.

KreaDage: Her finder vi karton, sakse, vinduesmaling, krympeplast, silk clay, perler eller hvad skabet lige byder på, frem.

Mål: At træne finmotorikken og skabe rum til fordybelse.

Wellness: Hvis man er vild med fodbad, massage, håropsætning eller lægge en neglelak, så er wellness lige sagen.

Mål: Finde glæden ved egen krop og max hygge og hjælpe hinanden med at lægge neglelak eller sætte håret.