Motiverende undervisningsmiljø

Nye faglokaler

Støtteundervisning

Fagligt løft og inklusion

Elever kan have brug for et fagligt løft eller på anden måde støtte for at kunne inkluderes i klassen. Især i indskolingen støtter pædagoger op om enkelte elever eller forløb for at kunne inkludere alle klassens elever.

Enkelte elever kan vurderes til at have brug for specialundervisning, hvilket kræver, at eleven er støttekrævende mere end 12 lektioner om ugen. Dette er en vurdering, der foretages efter indstilling til PPR og på baggrund af en udredning fra PPR eller anden faglig instans.

Læsetræning - VAKS-kurser

Vi er meget opmærksomme på læse- og skriveproblemer. Vi anvender derfor forskellige sprogtest i 0. klasse og også ordblindetesten.

Vi tilbyder øjeblikkelig intensiv og ekstra læsetræning, der varetages af skolens læsevejledere, der også kan sparre med kommunens læsevejledere.

Skolens læsevejledere tilbyder også VAKS-kursus, der er et målrettet undervisningsforløb for netop elever med læse- og skrivevanskeligheder.

Vi bruger som læse- og skrivestøtteprogram AppWriter, der er tilgængelig for alle elever.